Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
Share on print

چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت دانشی KM4D

چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت دانشی KM4D با رویکرد سرمایه انسانی فناور 20 مهرماه 1400 به همت انجمن مديريت ايران و با مشارکت جمعي از مدیران، کارشناسان، پژوهشگران به صورت حضوری (با رعایت فاصله اجتماعی) و آنلاین و با همکاری دانشگاه خاتم، انجمن مدیریت دانش اتریش و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراجع علمی کشور در محل دانشگاه خاتم برگزار گرديد.
هدف از این کنفرانس ارائه مطالعات و پژوهش های نوین در حوزه مدیریت دانشی، تبادل نظر پیرامون فناوری های نوین و آثار آن در مدیریت دانشی سازمان ها و ارائه تجارب برتر ملی و بین المللی در حوزه به کارگیری مبانی علمی مدیریت دانشی بود.
اين كنفرانس با سخنراني جناب آقاي دكتر مجيد قاسمي رييس شوراي سياست گذاري كنفرانس و رئيس هيات مديره انجمن مديريت ايران با موضوع “رهبری دانشگرا و نقش آن در تحول دیجیتال و سرآمدی سرمایه انسانی فنآور ” آغاز گرديد. ايشان با تشريح روند توسعه و تحول فناوري و تعريف رهبري دانشگرا و به بررسي مهم‌ترین مشخصه ‏های رهبران دانش‌گرا نقش آن پرداختند.

ايشان بيان داشتند رهبری تحول دیجیتال نیازمند طراحی نقشه ‏راه، تخصیص بهینه منابع، سازمان‏دهی مطلوب دیجیتالی و هم‏چنین انتخاب و پیاده‏ سازی چارچوب مناسب حکم‏رانی با هدف کسب منفعت حداکثری از پذیرش فن‏آوری‏ های تحول‏ آفرین در سازمان است.
در ادامه آقاي پرفسور برندنر رئيس انجمن مديريت اتريش كه به صورت برخط (آنلاين ) در جلسه حضور داشتند مباحثي را در خصوص”ارتباط مديريت دانش و هوش مصنوعي” مطرح نمودند. ايشان تاكيد داشتند كه استفاده از هوش مصنوعي منفعت هاي زيادي براي توسعه سرمايه انساني خواهد داشت و پيشنهاداتي را در سطح فردي، سازماني مطرح نموند.

سخنران بعدي آقاي دكتر شانكر سيترام از مدرسه كسب و كار سنتينال تورنتو كانادا بودند كه در خصوص” مشكلات مديريتي در به كارگيري ابزارهاي ارزيابي مديريت دانشي” مطالبي را ارائه نمودند.

بعد از زمان استراحت سركار خانم دكتر ميرحسيني معاون مدیرعامل بانک پاسارگاد در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات سخنراني با موضوع “مدیریت دانشی و داده های بزرگ” داشتند . سپس جناب آقای دکترعلی اکبردلوریان زاده – رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی – وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص تجارب مربوط به مدل سازی و تجاری سازی دانش از تئوری تا عمل در وزارت امور اقتصاد و دارایی مطالبي را مطرح نمودند و سرکارخانم دکترآذرصائمیان دبیر علمی کنفرانس، گزارشی از چهارمین دوره جایزه مدیریت دانشی ارائه و در پایان بیانیه کنفرانس را قرائت نمودند و در نهايت سخنراني اختتاميه با حضور جناب آقای دکتر سورنا ستاری معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران ضمن اشاره به اهمیت نوآوری و پشتیبانی از استارت‌آپ‌هایی که حرفی برای گفتن دارند، به استفاده از فناوری‌های جدید و نوآوری در سازمان‌ها تأکید کردند.

در انتهاي مراسم به 24 شركت و سازمان كه در فرآيند ارزيابي چهارمين جايزه مديريت دانشي شركت نمودند گواهي نامه و تنديس اهدا گرديد. شايان ذكر است حضور دو وزارت‌خانه امور اقتصاد و دارائی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در فرآیند ارزیابی چهارمین جایزه، حاکی از توجه و اهمیت مدیران ارشد این وزارت‌خانه‌ها به طراحی، استقرار و ارزیابی نظام مدیریت دانشی بود.

فایل ها: