Search
Close this search box.

هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت دانشی KM4D

بیانیه  هفتمین کنفرانس و جایزه بین المللی مدیریت دانشی KM4D ‌ با رویکرد نوآوری و پایداری

خداوند قادر متعال را حمد و سپاس که توفیق برگزاری هفتمین”کنفرانس بین‌المللی مدیریت دانشی با رویکرد نوآوری در پایداری” را عطا فرمود. این کنفرانس، با حضور جمع کثیری از شخصیت­های علمی، اندیشمندان، صاحب­نظران، مدیران ارشد، استادان و دانش‌پژوهان کشور توسط انجمن مدیریت ایران و با همکاری ارزشمند دانشگاه خاتم، سازمان‌ها، دانشگاه‌های برتر کشور و شرکت‌های نوبنیاد برگزار گردید. مهم­ترین هدف‌های این کنفرانس عبارت بودند از:

  • ارائه آخرین دست‌آوردهای مدیریت دانشی در مسیر انعطاف‌پذیری با روندهای نوظهور؛
  • بهینه‌سازی نظام‌های دانشی مبتنی بر الگوهای پایداری؛
  • ارائه تجارب برتر و موفق نوآوری و پایداری سازمانی.

با توجه به مقالات و سخنرانی های ارزشمند ارائه شده، خواسته­های این کنفرانس در 10 بند به شرح زیر اعلام و اجرای کامل مفاد آن را که زمینه­ساز ارتقاء و اعتلای مبانی علمی و نوین مدیریت دانشی در سازمان­ها می­باشد را خواستاریم.

  1. مدیریت دانشی به‌عنوان یک منبع کلیدی برای تسریع نوآوری، بهبود و ارتقای تصمیم‌گیری و نوآوری در سازمان‌ها شناخته می‌شود. اهتمام در نوآوری بر پایه دانشو بهره‌گیری از سرمایه‌های دانشی به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که نه ‌تنها در راستای پایداری بلکه در بهبود کیفیت محصولات و خدمات اقدام‌های کلیدی انجام دهند.
  2. یادگیری سازمانی و ثبت تجارب موفق از طریق مدیریت دانشی، ضمن در اختیار قراردادن نتایج یادگیری به همکاران و اشتراک دانش موثر، انگیزه ارتقا و بهره وری را تحت تاثیر قرارداده و سازمان به سمت فرهنگ یادگیری نوآورانه و مستمر تغییر مسیر می دهد.
  3. نوآوری در مدیریت دانشی با همکاری‌های بین‌ سازمانی و شبکه‌سازی میان ذی‌نفعان مختلف تسهیل می‌شود. انجمن مدیریت ایران تاکنون بیش از 250 نفر را از طریق برگزاری دوره‌ها، سمینارها و برنامه‌های DBA مدیریت دانشی، به عنوان مشاور ارشد، مدرس، سرارزیاب، ارزیاب‌های متخصص پرورش داده و قصد دارد با ایجاد شبکه قدرتمند متخصصان مدیریت دانشی در همراهی فعالان حقیقی و حقوقی به سوی مدیریت دانشی پایدار سهم بسزایی داشته باشد.
  4. همه ذی‌نفعان، از دولت‌مردان و دانشگاهیان تا کارشناسان و فعالان صنعت، با مشارکت و همکاری علمی و معنوی در این کنفرانس وزین، با اشتراک تجربه‌ها، ایده‌ها و دانش موثر، مسیر آینده‌ای پایدار برای ایجاد تغییرات مثبت در فعالان اقتصادی و اجتماعی و جامعه را تسهیل و هموار خواهند ساخت.
  5. با تعهد و پای‌بندی به اصول پایداری، پاسخگویی و شفافیت در گزارش‌دهی منظم در مورد پیشرفت‌ها و چالش‌ها، اعتبار و اعتماد را در فعالان اقتصادی و اجتماعی و بین ذی‌نفعان ایجاد می‌نماید. رهبری می‌تواند با ترویج ارزش‌ها و اصول پایداری در سازمان، فرهنگی را ایجاد و توسعه دهد که در آن تمامی همکاران به اهمیت پایداری و نقش خود در آن باور داشته و نسبت به ترویج و اشاعه پاسخگویی و شفافیت در خانواده و اطراف خود کوشا باشند.
  6. استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات برای تسهیل جمع‌آوری و مدیریت دانشی در زمینه پایداری یک نیاز ضروری است. فناوری‌هایی از جمله سیستم‌های اطلاعاتی و پایگاه‌های داده، ابزارهای مؤثری برای شناسایی، ذخیره و تبادل سرمایه‌های دانشی به‌حساب می‌آیند. ضروری است فعالان اقتصادی و اجتماعی ضمن بررسی چالش‌ها و فرصت‌های این فناوری‌ها با طراحی و تدوین مدل‌های متناسب و آموزش آن در بهبود و ارتقا راهبردهای فناورانه پایدار تلاشی خستگی‌ناپذیر مبذول دارند.
  7. برخورداری از نظام مدیریت دانشی موثر می‌تواند به پیشرفت پایدار جوامع کمک نماید. تبادل دانش و تجربه‌ها می‌تواند به حل چالش‌های اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی مردم منجر شود. اهتمام و تلاش در جهت توجه به سرمایه‌های دانشی اجتماعی و فرهنگی در جوامع کمک می‌کند تا چالش‌های اقتصادی و اجتماعی را شناسایی و با استفاده از راه‌کارهای ابتکاری به حل مسئولانه آن‌ها در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی تاکید شود.
  8. سرمایه‌های دانشی در زمینه پایداری محیطی می‌توانند به شناسایی راه‌کارهای موثر برای کاهش آسیب به محیط زیست و افزایش کارآمدی منابع طبیعی کمک کنند. مدیریت دانشی این امکان را می‌دهد که اطلاعات و تجربه‌های مرتبط با پایداری محیطی جمع‌آوری و به اشتراک گذاشته شود. این امر به اتخاذ تصمیم‌های بهینه و سودمند مبتنی بر پایداری در راستای صیانت از محیط منجر می‌گردد.
  9. رهبری در پایداری نقش کلیدی و بسیار مهمی ایفا می‌کند. راهبران با اهتمام در تدوین چشم‌انداز، هدف‌ها و راهبردهای پایداری و تعهد به آنها می‌توانند معیارهایی برای موفقیت پایداری تعیین و با ترویج و اشاعه ارزش‌ها و اصول پایداری ضمن ایجاد فرهنگ قوی پایداری، حصول نتایج را تصمین نمایند.
  10. حرکت به سمت آینده پایدار شعار کلیدی این کنفرانس علمی، ملی و بین‌المللی می‌باشد. با بهره‌گیری از دانش و خرد جمعی و نوآوری‌های مدیریتی، می‌توان به تحقق هدف‌‌های والای پایداری دست یافت و دنیایی بهتر برای نسل‌های آینده ساخت.

با آرزوی توفیق و سربلندی برای ایران عزیزمان 1403/07/11



لیست جوایز هفتمین جایزه بین المللی مدیریت دانشی 11 مهرماه 1403

سطوح جایزه نام شرکت ردیف
گواهینامه تعهد به مدیریت دانشی تامین آتیه سرمایه انسانی پاسارگاد 1
گواهینامه 1 ستاره دانش کاوش اکسیر 2
گواهینامه 1 ستاره نسیم سلامت خاتم 3
گواهینامه 2ستاره توسعه ساخت و نصب صنایع بتنی و فلزی گسترش ماناساز آبیک 4
گواهینامه 2 ستاره بازرگانی آفتاب درخشان خاورمیانه 5
گواهینامه 2 ستاره توسعه فناوری پلاسما 6
گواهینامه 2 ستاره ساترا پارس 7
گواهینامه 2 ستاره سلامت الکترونیک نسیم 8
گواهینامه 2 ستاره مدیریت ساخت تجهیزات معادن و صنایع معدنی ایرانیان (ایمیکو) 9
گواهینامه 3ستاره سمنگان ترابر ایرانیان 10
گواهینامه 4ستاره کارآوران صنعت خاورمیانه 11
گواهینامه 4ستاره بیمه پاسارگاد 12
گواهینامه 4ستاره پرداخت الکترونیک پاسارگاد 13
گواهینامه 4ستاره کارگزاری بانک پاسارگاد 14
تندیس بلورین سطح 2 پتروشیمی شهید تندگویان 15
تندیس بلورین سطح 2 فروسیلیس غرب پارس 16
تندیس بلورین سطح 2 پتروشیمی کاویان 17
تندیس بلورین سطح 2 آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی 18
تندیس بلورین سطح 2 گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) 19
تندیس بلورین سطح 1 ساختمانی گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان ( مانا ) 20
تندیس سیمین سطح 2 فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) 21
تندیس سیمین سطح 2 بابک مس ایرانیان 22
تندیس سیمین سطح 2 فرآوران زغالسنگ پابدانا 23
تندیس سیمین سطح 2 سرمایه گذاری پارس آریان 24
تندیس سیمین سطح 2 فولاد زرند ایرانیان 25
تندیس سیمین سطح 2 فولاد سیرجان ایرانیان 26
تندیس سیمین سطح 1 مهندسی معیار صنعت خاورمیانه 27
تندیس سیمین سطح 1 فولاد بوتیای ایرانیان 28
تندیس زرین سطح 2 گسترش انرژی پاسارگاد 29
تندیس زرین سطح 2 پتروشیمی نوری 30
تندیس زرین سطح 2 هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) 31

دانلود فایل ها